Employer Branding

Steeds meer werkgevers hebben moeite om talentvolle kandidaten aan te trekken en vast te houden. Kandidaten hebben tegenwoordig veel keus en wanneer een concurrerend bedrijf een sterker ‘Employer Brand’ heeft, is de keuze vaak snel gemaakt.

“Uit onderzoek is gebleken dat werkgevers met een positieve reputatie twee keer zoveel sollicitanten hebben als bedrijven zonder een reputatie. Een sterke ‘Employer Brand’ is dus essentieel om talentvolle medewerkers aan te trekken en vast te houden. Steeds meer organisaties erkennen dan ook de kracht van Employer Branding.”

Technologie is de sleutel bij het opsporen van talent.

een wereldwijd probleem

40 procent van de werkgevers geeft aan een tekort aan talent te hebben!

En in de toekomst zal het werkgevers nog meer tijd en energie kosten om de juiste mensen te vinden. Dit is een wereldwijd probleem.
Als het dan gelukt is nieuwe medewerkers te vinden, dan dient de volgende uitdaging zich aan: hoe zorgt u als werkgever ervoor dat medewerkers aan het bedrijf verbonden blijven?

Geen eenvoudige opgave in een sterk veranderende wereld met een nieuwe generatie werknemers.

Synergie online en offline

Waarom kiezen werkgevers voor onze campagne?

Wij geloven in de zichtbaarheid van werkgevers op social media en internet (online), maar ook in de echte wereld (offline). Veel werkgevers richten zich momenteel alleen op online campagnes en zijn om die reden niet onderscheidend genoeg.

Het risico bestaat dat deze groep werkgevers verdwijnen in de online massa en nauwelijks door kandidaten worden opgemerkt.

Door ook gebruik te maken van Digital Out of Home campagnes zullen kandidaten werkgevers nooit over het hoofd zien.

Employer Branding recruiter
doelgroep Talent Recruiting

DE ECHTE WERELD

Waarom is DOOH effectief?

Het team van Talent Recruiting gelooft in de kracht van zichtbaar zijn in de echte wereld. Door de inzet van Digital Out of Home bereiken werkgevers talentvolle kandidaten in hun eigen vertrouwde omgeving.

Niet alleen de openstaande vacatures landen bij de gewenste doelgroep, maar ook de missie, de visie en de cultuur van een organisatie komen bij kandidaten op het netvlies.

STRUCTUREEL BOUWEN AAN EMPLOYER BRAND

Het is essentieel om structureel te bouwen aan een sterk werkgeversmerk.

Sollicitanten hechten veel waarde aan het imago van hun potentiële nieuwe werkgever. Een sterk werkgeversmerk werkt als een magneet voor nieuw talent.

Ook zijn sollicitanten bewust in wat voor bedrijfscultuur ze terecht kunnen komen. Kandidaten beoordelen sneller of er een fit is tussen henzelf en hun toekomstige broodheer.

Kortom: indirect zorgt een sterke Employer Brand niet alleen voor een kortere wervingstijd van nieuwe kandidaten, maar ook het bereiken van latent werkzoekenden en kwalitatief betere kandidaten.